geen beeld tijdens opname

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • geen beeld tijdens opname

      hallo

      net nieuw hier, dus wel zo netjes me even voor te stellen. Ben sinds een kleine 7 jaar eigenaar van een vu duo. fijn apparaat echter nu heeft hij problemen met het opstarten, dit komt hoogst waarschijnlijk door het FAN probleem waardoor ik deze na een jaar al uitgeschakeld heb. Als het apparaat koud is start hij pas na enkele minuten op (als hij dus wat warmer wordt) en als hij dan even aan staat gaat hij in een loop zichzelf opstarten. Met de kap open en een fan erop deed hij dit niet dus...
      Maar goed, tijd voor ene update. SInds vorige week een VU+ duo2 in mijn bezit en wederom een fijn apparaat maaaar. als ik een programma wil opnemen kan ik geen ander programma kijken ?( Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. misschien dat iemand me kan helpen

      Tuner a en B zijn hetzelfde (zoals voorgeschreven bij VU zelf:

      configuratie modus standaard
      modus DiSEqC A/B
      Poort 1 Astra 19.2
      Poort 2 Astra 23.5
      Spanning Ja

      Alvast bedankt
    • Hoeveel kabels lopen er naar je STB? 2?
      Hoe gebruik je geencrypteerde kanalen (canal Digtiaal/TV Vlaanderen) (Softcam of CI Module?)

      Wat betreft je oude Duo: heb je de C807 condensator al vervangen? Want vermoedelijk is dat het probleem...
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • In ieder geval moet iedere tuner (zoals gezegd) een eigen coax kabel hebben. Gebruik je kabel, dan volstaat een doorlus van Tuner A naar tuner B.
      Je gebruikt satelliet dus echt een gescheiden coax naar de beide tuners.
      Gebruik je een CI dan is je ontvanger gecastreerd en kun je maar 1 kanaal kijken óf opnemen.
      Gebruik je een softcam dan bepaalt deze de mogelijkheden
      CCcam <2.3.0 slecht 1 stream
      OScam ondersteunt in de 1.20 trunk multicrypt..
    • Hallo

      ik gebruik 2 kabels en een ccam. de standaard meegeleverde oscam werkt niet (weet ook niet waarom) enkel de oudjes (ccam 2.xx) geven beeld. ik heb alle cams die beschibaar zijn gedownload en geprobeerd maar zonder verschillend resultaat.

      @ Clemens, nee ik heb niets vervangen. is dit makkelijk te doen dan?

      Gr Michel
    • Hallo

      ik gebruik 2 kabels en een ccam. de standaard meegeleverde oscam werkt niet (weet ook niet waarom) enkel de oudjes (ccam 2.xx) geven beeld. ik heb alle cams die beschibaar zijn gedownload en geprobeerd maar zonder verschillend resultaat.

      @ Clemens, nee ik heb niets vervangen. is dit makkelijk te doen dan?

      Gr Michel
    • Enkele condensators moeten vervangen worden (als je soldeerervaring hebt geen probleem), is een probleem bij de oude Duo.
      Om aan te geven dat quasi elke Duo dit probleem heeft: hier de thread (iets te lang om door te lezen):VU+ Duo nur noch rote LED ... sonst tot
      Als je hem wilt repareren laat het weten dan zal ik je vertellen welke condensators het exact zijn.

      Oscam werkt niet omdat er voor Oscam een config nodig is. (je kan de Oscam Butler downloaden en daarmee de configs voor canal Digitaal genereren)
      CCcam ist in principe voldoende.
      Probeer eens te kijken met de satfinder of je met beide Tuners ontvangst hebt, hier wat uitleg (wel in het Duits) Sat-Finder – Vu+ WIKI
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • hey Clemens,

      als de cam die jij aangeeft voldoende is zou het opgelost moeten zijn maar helaas, beide tuners geven ontvangst aan en ook alle kanalen zijn zichtbaar tijdens opnemen. ik weet dat wanneer er iets niet werkt sommige zenders ook niet geel zijn in de zenderlijst.

      ik heb net geprobeerd andere cams te installeren maar alles wat ik erbij zet ziet hij niet.... strange...
    • pfff heb het voor elkaar, nieuwe sw geinstalleerd. Was open pli gewend nu over naar VTI, alles hetzelfde ingesteld en bam direct zo als het hoort.
      Daar houd ik van!!

      @ clemens, zou je me kunnen vertellen welke condensators ik moet vervangen dan ga ik het proberen, op zich altijd handig om een back up of uitbreiding te hebben :)
    • De rood omcrikelde is de belangrijkste, de groen omcirkelde eventueel ook als je toch al bezig bent.
      Sommige knippen de pootjes af en solderen de nieuwe er aan.
      Ik raad echter aan het bord uit de behuizing te halen en deftig alles los te solderen en de nieuwe er dan aan te solderen (is wel niet zo simpel het bord er uit te halen en er opnieuw in te steken, maar dat merk je dan wel :D )

      Welke condensators je nodig hebt lees je best direct af aan de condensators zelf, de maximale temperatuur die er op aangegeven staat is uiteraard niet zo belangrijk die mag wat afwijken (zeker naar boven)

      (de C807 is 220µF 16 Volt, de andere waren andere denk ik weet het niet meer zo exact, best gewoon eens nakijken)

      En inderdaad een reserve STB kan zeker geen kwaad, en normaal lost dit het probleem op.

      Er zijn 3 mogelijke symptomen:
      - De U801 (kleine 8 poot chip in de buurt, direct er boven op de foto) is doorgebrand, heeft een brandvlek, de ontvanger start helemaal niet meer op, enkel rode led brand (problematisch, de U801 vind je niet zo gemakkelijk en is lastig te solderen). U801 en condenstators moeten vervangen worden.
      - Enkel rode led brand, maar de U801 is in orde, enkel condensator(s) moeten vervangen worden
      - De capaciteit van de C807 zit op het randje van wat nog ok is om de ontvanger te doen werken, bv. door temperatuurswijzigingen kan het zijn dat hij opstart, op andere momenten brand enkel de rode led. De U801 is nog ok. Zo is het bij jou ook het geval denk ik. Condensator(s) vervangen en het zou weer in orde moeten zijn.

      Oh en goed dat het met VTi nu werkt :thumbup:
      Bilder
      • C807.png

        461,58 kB, 592×334, 4 mal angesehen
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 7 mal editiert, zuletzt von Clemens ()