VU+ Duo met VTI 11 loopt vast (beeld bevriest)

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • VU+ Duo met VTI 11 loopt vast (beeld bevriest)

      Hoi.
      Sinds ca. 1,5 week loopt mijn VU vast, op ieder kanaal.
      Na het aanzetten is er even beeld maar al vrij snel bevriest het beeld en doet de VU niets meer !!
      Enige wat nog rest is uit / aan en dan doet hij het weer even, tot enige minuten later en dan herhaald zich ditzelfde ritueel.
      Hedenochtend opnieuw geflashed maar zonder resultaat.
      Wat ik wel vreemd vind is dat in de display tijdens het starten in de linkerbovenhoek het rode LED enige tijd brandt (heb die al eens vernieuwd na enig zoeken op het net wat het was).
      En dat na het gestart zijn is er een rode REC zichtbaar is in de rechterbovenhoek terwijl de timer lijst toch echt leeg is.
      Als ik hem uitzet (stand-by) dan is REC verdwenen.

      Ook is het zo dat als hij vast staat de box niet meer te benaderen is.
      Niet via webinterface, niet via FTP of via het netwerk, niets.
      Start ik hem opnieuw op en zet hem dan uit dan kan ik hem wel benaderen via webinterface en FTP.
      Ik ben nu dan ook mijn opnames aan het veilig stellen naar een netwerkschijf om bij calamiteiten in ieder geval mijn films nog te hebben.

      Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
      Toch weer een temperatuur probleem en weer even solderen op het moederbord?

      Oplossingen hoor ik graag.
      Mvg, Dirk
    • Dag, dank voor de reply

      Ja, vorig jaar.
      De box deed toen helemaal niets meer.
      Alleen een rode LED in de linkerbovenhoek.
      Via een zoektocht kwam ik toen uit bij het vervangen van deze condensator.
      Zou dat nu weer moeten?

      Hoor ik graag.
      Mvg, Dirk
    • heb je enkel C807 vervangen? Of ook de andere (identieke) condensators in de buurt (dit zijn 2 of 3 andere ben niet meer helemaal zeker)?
      Zou iets gelijkaardig kunnen zijn...moeilijk te zeggen...
      Ik zou beginnen met die 2/3 identieke condensatoren ook te vervangen (de voorheen vervangen C807 zou nog goed moeten zijn)
      Denk wel dat het aan de hardware ligt als de vu+ niet meer via netwerk te benaderen is als hij vastloopt...

      Veel succes er mee...en anders misschien eens upgraden. Heb zelf ook lang een Duo gehad tot begin deze maand (had de USB poorts van mijn Duo kapot gekregen waardoor ik niet meer kon flashen, voor de rest werkt de Duo wel nog), heb nu een Uno 4k SE in de plaats.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!