Wie wil mij (rookie) helpen met laden van Hans-lijst en picons instellen?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Wie wil mij (rookie) helpen met laden van Hans-lijst en picons instellen?

      Ik ben overgestapt van OpenPli naar VTI en deze laatste bevalt mij goed.
      Het lukt mij echter niet om b.v. een nieuwe kanalenlijst van Hans te laden of de picons in te stellen. Ik wil picons in mijn zenderlijst zien maar ook wil ik weten hoe ik de picons op de VU duo (lcd-scherm) en VFD-scherm kan laden en veranderen en waar vind ik dan die picons.......
      Wie is bereid mij hierin op weg te helpen?
    • Nee hoor, dat valt best mee. Ik ben ook Duits en spreek/lees 6 talen. Kwestie van willen..

      De picons komen in /usr/share/enigma2/picon

      Dan via het menu VTI, zenderlijst de piconweergave inschakelen

      Met de plugin LCD4LINUX kun je het interne schermpje programmeren. Is een hele klus, maar als het draait gauw backup van de settings maken..

      De Hans settingslijst vind ik persoonlijk echt mega waardeloos dus die gebruik ik niet. Moet niets hebben van die idiote IPTV streams. Uiteraard persoonlijk. Als je die lijst wel wil gebruiken moet je deze handmatig plaatsen in /etc/enigma2

      Persoonlijk gebruik ik gewoon de FastScan voor Canal Digitaal en TV Vlaanderen.

      Voor hulp mag je gerust even vragen...
    • Dag Mimisiku,

      dank voor je reactie. Ik ben blij dat er iemand is die wil helpen....
      Ik heb eeb schotel met 4 koppen. Astra 1, 2, 3 en Hotbird.
      Ik wil in de zenderlijst de kleine figuren van de betreffende zender zichtbaar maken. Dat zijn, wat ik heb begrepen, picons.
      Deze picons komen ergens vandaan. Waar vind ik die voor de 4 satelieten die ik kan ontvangen?

      Vervolgens plaats ik die picons in /usr/share/enigma2/picon en dan zijn ze zichtbaar in de zenderlijst of moet ik nog meer instellen?
    • Kwestie van zoeken. Probleem is dat er meerdere 'aanbieders' met elk hun eigen design. De kans dat je een ratjetoe krijgt is best groot. Ik heb ze wel van Ziggo, CDS en TVV in een gelijk formaat.. Praten we al over 28MB aan picons

      Je plaatst ze in de opgegeven directory en dan via VTI submenu Zenderlijst de picons aanzetten. GUI herstarten en klaar....

      Als je in de buurt van Haarlem woont kun je best een keer langskomen.
    • Dag Mimisiku,

      ik kom wel eens in Amsterdam West en dat is meestal overdag..... Haarlem ligt helaas niet op een route voor mij. Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam.
      Ik ben al blij dat je mij wilt helpen met de basis om de picons in de kanalenlijst te plaatsen. Ik heb begrepen dat het handiger is om de picons op een usb-stickje te plaatsen.

      Inmiddels ben ik op zoek gegaan voor de picons voor Astra 1,2,3 en HB. Daar begint het probleem al omdat ik nergens op een (betrouwbare) site de picons voor deze satellieten kan vinden....
    • Een nieuwe box heeft meer dan voldoende ruimte om picons te herbergen. Anders kom je in het weekeinde toch eens langs. Eénmaal gezien kun je het makkelijk zelf..
    • Besef wel dat het bijhouden van picons een heksentoer is. Kanalen veranderen bijna wekelijks en met name op de HotBird is dat een crime. Daar verdwijnen en komen de kanalen bij bossen..
    • Het is geluktomdepicons in de zenderlijst te zetten! Ik heb ze gedownload met de DUO2 en opde USB-stick geplaatst. Hierna het pad gewijzigd zodat de de DUO2 de picons weet te vindenen zowaar het is gelukt!!

      Nu wordt mijn volgende toer om de zenderlijst te updaten. Ik beschik over Dream-edit en heb al uitgevogeld hoe je de kanalenlijst kunt binnen halen maar dan wordt het lastig. Ik zie verschillende lijsten met zenders en begrijp niet goed wat deaarvan de status is. Ik ga mij hier eens inverdiepen en wanneer dat is gelukt dan op naar de volgende uitdaging: lcd4linux om het LCD scherm in te stellen....
    • Kreeg een mailtje via dit forum,maar dat is een noreply adres.
      Het schijnt bij de VU+ zo te zijn dat tuner B de eerste is een tuner A de tweede. Je zou de kabel eens kunnen plaatsen op de andere tuner. Eventueel even de settings nakijken in /etc/enigma2/settings.xml
    • mimisiku schrieb:

      Het schijnt bij de VU+ zo te zijn dat tuner B de eerste is een tuner A de tweede.
      Dit klopt niet, toch zeker niet bij de Duo²...(bij de Solo² is dit misschien zo toch zeker zo in het begin, misschien dat het ondertussen als veranderd is)
      Bij de Duo² is dit zeker niet zo...
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!